Vianočné vanilkové rožteky na letný spôsob..

Friday, August 12, 2016

..keď muž miluje tradičné vanilkové rožteky a malá dcéra akékoľvek pečenie. Čo z toho mama a manželka stvorí v jedno upršané doobedie? Hodinu a pol zábavy pri tvorbe vanilkových macíkov :). /to polhodinové upratovanie po tom asi nemusím spomínať ;) /.

Vanilkové rožteky robím pravidelne asi 3-4 krát do roka. Trochu zmeny nezaškodí a oku treba polahodiť aj ináč ako len klasickými rožtekmi. Tie nech patria pekne Vianociam. Včerajší chladnejší daždivý deň sa priam ponúkal na domáce pečnie. /Teda, ono bol skôr stvorený na domáce leňošenie ale keď máte doma špunta, tak také nič nehrozí :D./ Aktivity som musela vymýšľať jednu za druhou. Preto mi padlo vhod, že touto som dokázala malú Ninku zabaviť na dlhší čas. Dookola sme si tiež opakovali, že robíme prekvapenie pre tata a o to s väčšou radosťou mi pomáhala :). 


Tento recept je ako stvorený na pečenie s malým drobcom, ktorý má ešte stále tendenciu upravovať si všetko po svojom a neposlúchať len vaše pokyny :). Stačí totiž navážiť jednotlivé ingrediencie a všetko zmiešať v jednej miske dokopy. Žiadne mixovanie, roztápanie, vyrábanie bielkov a podobne. Ninkine očká priam zažiarili, keď zbadala, že cesto som začala formovať rovno rukami a hneď zvískla jej momentálne obľúbenú vetu "Aj ja! Aj ja!". Potom sa už len stačí obrniť veľkou dávkou trpezlivosti pri vaľkaní a vykrajovaní a mackovia, či akékoľvek iné tvary, sú na svete. :)

Recptík keby mal niekto záujem:
21dkg hladká múka
14 dkg Hera
7dkg pomleté vlašské orechy alebo mandle
7dkg práškový cukor
občas pridám aj zrniečka z vanilkové lusku

Taktiež môžete dať o čosi menej múky a pridať viac orechov ale v tomto prípade treba pridávať od oka podľa konzistencia cesta. 
Pečiem približne 8-10 minút na 175°C.

Nezvyknem príliš experimentovať ale rada spravím z obyčajného receptu niečo pestrejšie a zábavnejšie :). 

Prajeme vám obe dobrú chuť!
Vaša NN








You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe