Prečítané leto // 8. a 9. týždeň: O zvieratách a písmenách

Sunday, September 03, 2017

Posledné dve témy Prečítaného leta som spojila dokopy. Knižiek o zvieratkách máme neúrekom. Ale tentokrát vybrala knihu s touto témou sama Ninka. Celý týždeň mi zo svojej knihovničky, po dlhom čase, začala nosiť na prezeranie knihu "Jak velbloud potkal ťavu". Nie je to typická kniha, kde vystupujú zvieratká v rámci nejakého príbehu ale ilustrácie v nej sú len zvieracie. Na druhej strane je to vlastne česko-slovenský slovník, tak som sa rozhodla posledné dve témy spojiť.


Miest, kde si v blízkosti Bratislavy môžete ísť pozrieť zvieratká je relatívne dosť. Máme ich pochodené snáď všetky. Spomeniem ich, keby niekto cezpolný potreboval dobré tipy :) - bratislavská ZOO, Malkia Park v Orechovej Potôni, Bioforma Príroda v Stupave, farma Abeland v Lozorne, Farma Pod Gaštankou v Modre. Každé miesto má svoje čaro, plusy a mínusy. Ja som vám nafotila náš výlet v Stupave.


Kniha od Márie Nerádovej, Jak velbloud potkal ťavu, má podtitul Česko-slovenský obrázkový slovník zákeřných slov pro děti. My ju zatiaľ veľmi ako slovník nevyužívame ale Ninke sú veľmi blízke ilustrácie a rada si o obrázkoch rozpráva a vymýšľa príbehy. A ja jej popritom podsúvam občas české slovíčka :). Knižka je rozdelená na 10 kapitol, každá na inú tému. Každé slovo je napísané v češtine aj slovenčine a na záver témy sú opäť spísané v registri slovíčok. Som si istá, že táto kniha nám ešte pár rokov poslúži.

Týmto článkom sa na tento rok s projektom Prečítané leto lúčim /s čítaním a knižkovými článkami ale určite nie ;) /. My čítame stále a všade, či je jar, či leto. Ale určite je to v lete u viacerých z vás možno menj obvyklé, keďže sú deti viac vonku ale ako vidíte, čítať sa dá naozaj na každom mieste a výlete.

Krásny večer prajem,
Nina








Vďaka knižke som ju upachtenú dokázala dostať z rozpáleného ihriska na chvíľu do tieňa.




A samotná knižka :).













You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe