Čítame // Pošťák Myšák doručuje - Marianne Dubuc

Monday, April 16, 2018

Ak ma pravidelne sledujete na facebooku a Instagrame, tak určite viete, že knižku Pošťák Myšák doručuje, som už viackrát spomínala a vždy s nadšením. Rýchlo sa totiž u Ninky stala jej obľúbenou prezeracou knihou na jedálenskom stole. Či už pri raňajkách alebo obede. Máme taký zvyk, zlozvyk, že si vtedy listujeme v knihách a rozprávame o obrázkoch.


POŠŤÁK MYŚÁK DORUČUJE - MARIANNE DUBUCOVÁ
ilustrácie Marianne Dubucová
vydavateľstvo Host / 2018
jazyk český

Pošťák Myšák doručuje je obrázková kniha, ktorá vyšla v marci 2018 v českom vydavateľstve Host. Autorkou je kanadská spisovateľka, ilustrátorka Marianne Dubuc. V češtine vyšli od nej ešte ďalšie dve skvelé knižky - Ptáček a Lev, Já nejsem tvoje maminka. Poznáte ich?



Pošťák Myšák doručuje je knižka s minimom textu. Len pár vetami opisuje jeden deň poštára Myšiaka. Ja by som kľudne prijala textu aj viac. Viem, že takto to autorka necháva viac na kreativitu rodiča ale moja dcéra má až príliš veľa otázok a nejaký záchytný bod by sa mi veru občas pri vymýšľaní hodil :). Hlavne, keď mi veselo odpovedá: "Hmm, to asi nie." "Niečo iné tam má." "Ešte." Vekovo je knižka vhodná pre deti od 2 rokov. Možno aj trošku skôr. Predsa len je to obrázková knižka s prvkami hľadania a pri takej sa dokáže zabaviť aj o čosi mladšie dieťa.


Poštár Myšiak sa v pondelok ráno, rovnako ako každý iný deň, vyberie z pošty s vozíčkom balíčkov, aby ich rozniesol ostatným zvieracím obyvateľom v okolí. Chodí od domu k domu a z vozíka mu balíčky postupne ubúdajú. To, čo je v nich väčšinou nie je úplne prezradené a môžete s deťmi hádať. 


Keďže všetky domčeky sú zobrazené v reze, t.j. vidíme dovnútra, tak deti môžu spolu s Myšiakom nakuknúť do obydlí rôznych zvieratiek. Hneď ako som videla knižku na internete, som vedela, že Ninke sa práve vďaka tomuto nápadu, knižka páčiť bude! Ilustrácie sú jednoduché, farebné, kreslené s obrysmi takým hravým detským štýlom.
Ninka má ku obrázkom veľmi veľa otázok. Zaujíma ju, čo je ukryté v balíčkoch, kto presne kde spinká, papá, čo robí, prečo je práve tam, kde je... Koľko je v danej rodine detí, koľko je z toho sestričiek a koľko bračekov. A na všetko má v hlavičke svoje odpovede. Keď sa netrafím, tak mám smolu a musím "hádať" ďalej :).


A aké sú Ninkine najobľúbenejšie domčeky? Páči sa jej u zajačikov (lebo je tam poskrývaných veľa zajačích detí), u krtka (lebo má veľa veľa izbičiek), u krokodílov (lebo majú vodu v dome a ja som jej ku tomu vytvorila príbeh :)), u vlkovi (lebo tam prasiatka zachraňujú ovečky), u tučniakov (lebo majú všetko zo snehu a zas je tam veľa detí) a u kamzíkoch (lebo tam majú maličkí dvojposchodovú posteľ a je tam rozoznateľný ocko a mamička). A nakoniec vlastne aj u pošťáka Myšáka doma, kedy svojmu synčekovi Tomíkovi donesie tatino darček k narodeninám. Ale je ich tam ešte mnoho ďalších :).


Ako asi z mojej recenzie cítite, tak my sme z knižky úprimne natešení. Určite u nás kniha prachom zapadať nebude.

Nájdete ju na stránke vydavateľstva Host,

Pekný večer prajem :),
Nina



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe